sabato 26 maggio 2007

Un'intera saga fatta di Lego!

Snobbato dalla gran parte dei cosiddetti hardcore gamer, Star Wars Lego è stato riconosciuto, da chi l'ha giocato, come una piccola perla nascosta sul fondo dell'oceano dei giochi mass market.
Ora sta per uscire l'ultimo episodio, Lego Star Wars: The Complete Saga, col quale potremo cimentarci nelle vicende raccontate da tutti e sei gli episodi di Star Wars.
Il trailer ci assicura da subito la presenza della consueta massiccia dose di comicità e ironia che hanno reso famosi i primi due titoli.... e sì, uscirà anche per Wii e per DS.

(NOTA: ricordo che Lego Star Wars DS era dotato di un engine 3D davvero notevole. Il titolo ai tempi era stato bastonato dai giornalisti in quanto pubblicato prematuramente e quindi pieno di gravissimi bug, freeze compresi.)



Altro segreto trovato nel codice di Mario 64



Apparently, it was originally planned that jumping in a different section of the painting would place you at different parts of the world. My best guess at why this was not used is because that the destination could be specified via star mission selection. This idea must have been pre mission selection; where Mario would just roam the level attempting to get new stars without a goal. However, similar 3-tier placement in a stage was used for that one water level. Depending on how high you jumped in the painting would be how high the water was.

All three sections of the painting point to the same place in the final, so that is why no one knew of this. Neat stuff.


Fonte

Per farla breve inizialmente certi quadri (quelli per accedere ai livelli) riconoscevano il punto in Mario li trapassava, dando vita a delle variazioni all'interno dello stesso stage.
Probabilmente hanno semplificato il procedimento nella versione finale, relegando il tutto alla selezione della missione a inizio livello.
Un residuo di questa arcana idea probabilmente è finito nella versione finale, ed è il quadro che introduce al livello dell'acqua: più si entra in alto, più è alto il livello del mare.

Già 12.000 giocatori su Mario Strikers

O almeno, 12.000 partecipanti sono presenti al momento nella classifica ufficiale.
Anche considerando che alcuni potrebbero aver fatto dei Mii "doppioni", il numero resta comunque molto alto.
I server nel frattempo, dopo il crollo di ieri sera, sono tornati a funzionare a pieno regime.

Il New York Times analizza il successo Nintendo

Andate qui per leggere le loro considerazioni.
Il fatto che ne parlino in questo modo significa che il Wii e il DS, per ora, sono riusciti in quel compito che tutti credevano impossibile: attirare ragazze, vecchiette e vecchietti.
Sì, poi alla fine dell'anno arriveranno i 3: Mario, Metroid e Smash.
E tutti vivranno felici e contenti.

Vari rumor da una podcast di IGN

Vi riportiamo i più interessanti.

Q: Wii getting any RPGs? Namely, Atlus?
A: Matt thinks Atlus will join Wii because of DS support. Matt thinks Monolith Soft will make some RPGs. Says there’s “no doubt about it”.

Q: Any information about Disaster: Day of Crisis?
A: Nope. Look foward to E3.

Q: Animal Crossing Wii information?
A: No new info to report. Will be online.

Q: NCAA Football 08 not on Wii. Why not?
A: Madden was a test-water title for EA. NCAA may be seen next year if Madden does well.

Q: Which title gives you most hope for the Wii?
A: Super Mario Galaxy. “Felt fresh”. Liked how it merges old and new.

Q: Of all games shown, which are you most excited for?
A: Galaxy. Likes the rest of the holy trinity and Manhunt 2. 1 or 2 behind closed doors games that have yet to be shown. 1 of them is hardcore gamer oriented. Let it slip that Nintendo was making it.

Q: What’s happening with Camelot?
A: Nobody knows. They’re working on some PC games.

Q: Do you see the state of 3rd party Wii support changing by the end of the year?
A: Yes. Sales talk.

Q: Do you think that bluetooth headset support will be added?
A: Probably not. Maybe? Who knows. (They go off on a friend code tangeant) Big Brain Academy: Wii Degree uses system friend codes. Not game. Matt thinks it should happen with Battalion Wars II.

Q: What would you like to see Retro due after MP3?
A: A new RPG or FPS. Maybe revisit past-planned IPs (like Raven Blade). They have a new original project in the works

Q: What to make of comments about MP3 and “revolutinizing” FPS controls on Wii?
A: Matt still doesn’t think MP3 won’t make Mouse+Keyboard.

Q: Any news about an F-Zero Wii?
A: Nope.

Q: A second industry-wide crash in the next five years?
A: Probably not, but many companies who gamble on 360/PS3 and sales don’t meet expectations may fold.

Q: When could Brawl be available in Europe?
A: No clue. They don’t even have a release date for SPM.

Q: When is original downloadable games?
A: Before the end of the year most likely. They had a totally brain fart with Geometry Wars. Geo Wars will be a disc game.

Q: Because of the big composer list posted on a Smash Bros site, what new characters do you think will be announced?
A: Dozens possibly. Why else would they need that many composers to the project? Sonic is likely. Probably some Capcom characters. Peer is thinking it could go the other way (ala Mushroom Kingdom Hearts).

Q: Are the new MP3 screens actually new?
A: Most likely, because they’re widescreen, which is new.

Q: Super Metroid on VC when?
A: It’s coming soon. Just don’t know exactly when.

Q: Storage may be an issue in the future. Any HDD support new?
A: They have a contract with some HD company, so possibly.

Q: Will RE:UC or Dragon Quest Swords change on-rails games?
A: They don’t really answer the question. Not too impressed with RE:UC. Differences of opinion on DQS. Likes Rayman’s plunger levels.

Q: Any good exclusive Wii FPS games coming?
A: Red Steel 2, maybe.


Quante di queste affermazioni saranno fondate su basi verosimili?

Trailer per It's a Wonderful World di Square-Enix


Se riuscite a non addormentarvi nei primi 25 secondi il ritmo si alza un po'.

Game Trailers recensisce Mario Party 8


Tra Strikers e questo sarà un'estate all'insegna del multiplayer.