Notizie su NiGHTS
Trovate l'intera intervista di IGN al produttore Takashi Iizuka qui.
Questo passo è molto interessante:
IGN: Give us some examples for how you’ll use the Wii remote to control the NiGHTS in the game.
Takashi: During development of the original NiGHTS, we worked very hard to utilize SEGA’s innovative 3D controller to enhance the flight sensation of our game and with the Nintendo Wii controller, we are once again challenged to repeat the task. Our ultimate goal is to create an experience that blends the “fun” flying sensation of NiGHTS with the player’s interactivity with the controller.
Initially, we envisioned using the Wii remote as sort of a “magic wand”, where NiGHTS could be directed simply by movements of the controller. But with any new input device, we were finding some limitations using just the remote. That is why we are also designing the game to be played using the remote with the Nunchuk for a more “traditional” control configuration. Our goals are two-fold, one to create a brand-new gaming experience with the sequel as well giving the player a choice to play NiGHTS like before. Either way, we hope that they find the game as enjoyable as we do.
Sembra che SEGA stia creando due diversi tipologie di controllo, una col solo Wiimote e un'altra con Wiimote+Nunchuk, quest'ultima decisamente più tradizionale.
Speriamo solo che le due modalità non demoliscano i controlli piuttosto che arricchirli.
2 commenti:
Così, a istinto mi vien da dire che preferirei un controllo con il solo telecomando.
Avrei preferito solo una modalità ma fatta veramente bene... speriamo che almeno una delle due che stanno sviluppando funzioni! *paura*
Comunque, ho letto tutta l'intervista ed anche l'articolo di IGN in cui dicono di aver visto un brevissimo flmato del gioco, e nel filmato NiGHTS volava attraverso degli anelli... anelli di cui non c'è traccia negli screenshot mostrati fino ad ora. Lo dicevo io che quelle non erano immagini del gioco finito... che NiGHTS sarebbe senza loop?
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